GuidePedia

0
                 Ο ΘΕΟΣ ΩΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ


   "Μνησθητι μου,Κυριε,οταν ελθης εν τη Βασιλεια σου" (Λουκ. 23,42)


   "Προσδοκω αναστασιν νεκρων και ζωη του Μελλοντος Αιωνος".Σταμενο προς το μελλον,το "Πιστευω"τελειωνει με μια νοτα προσδοκιας.Αλλα,αν και τα Εσχατα πραγματα θα'πρεπε ν'αποτελουν το σημειο για μια συνεχη αναφορα σ'ολη αυτη την επιγεια ζωη,δεν μπορουμε να μιλησουμε με καμια λεπτομερεια για την πραγματικοτητα του Μελλοντος Αιωνος."Αγαπητοι",γραφει ο αγ.Ιωαννης,"νυν τεκνα Θεου εσμεν,και ουπω εφανερωθει τι εσομεθα"(Α'Ιωαν. 3,2).Μεσα απο την πιστη μας στο Χριστο,αποκταμε ποτε-ποτε μια ζωντανη,προσωπικη σχεση με το Θεο΄και ξερουμε,οχι σαν υποθεση,αλλα σαν πραγματικο γεγονος εμπειριας,οτι αυτη η σχεση εχει ηδη μεσα της τα σπερματα της αιωνιοτητας.Αλλα σαν τι μοιαζει σαν να μην ζει κανεις μεσα στην ροη του χρονου παρα μεσα στο Αιωνιο Τωρα,οχι κατω απο τις συνθηκες της πτωσης,αλλα μεσα σ'ενα συμπαν ο Θεος ειναι "τα παντα τοις πασι"-απ'αυτο εχουμε μονο μερικες λαμψεις μα οχι καθαρη αντιληψη΄κι ετσι θα'πρεπε παντα να μιλαμε με προσοχη,σεβομενοι την απαιτηση της σιωπης.
   Υπαρχουν ομως τουλαχιστον τρεια πραγματα που εχουμε το δικαιωμα να βεβαιωθουμε διχως καμια αμφιβολια,οτι ο Χριστος θα ξαναρθει μεσα σε δοξα,οτι με τον ερχομο του θ'αναστηθουμε απο τους νεκρους και θα κριθουμε΄και οτι"της Βασιλειας Αυτου ουκ εσται τελος."(Λουκ. 1,33)
   Πρωτα,λοιπον η Γραφη και η Ιερα Παραδοση μας μιλουν πολλες φορες για την Δευτερα Παρουσια.Δεν μας δινουν λαβες για να υποθεσουμε,μεσω μια;ς σταθερης προοδου μεσα στον"πολιτισμο",ο κοσμος να καλυτερευει,βαθμιαια,μεχρις οτου το ανθρωπινο γενος καταφερει να εγκαταστησει την Βασιλεια του Θεου πανω στη γη.Η χριστιανικη αποψη για την δημιουργια του κοσμου ειναι τελειως αντιθετη σ'αυτο το ειδος της εξελικτικης αισιοδοξιας.Αυτα που διδαχτηκαμε να περιμενουμε ειναι:κατα στροφες στον φυσικο κοσμο,συνεχεις πολεμοι μεταξει των ανθρωπων,συγχυση και αποσταση αναμεσα σ'αυτους που αποκαλουν τους εαυτους τους χριστιανους.Αυτη η περιοδος αναταραχης θα κορυφωθει με την εμφανιση του "ανθρωπου της αμαρτιας" η αντιχριστου,που συμφωνα με την παραδοσιακη ερμηνεια στην Ορθοδοξη Εκκλησια,δεν θα ειναι ο ιδιος ο διαβολος,αλλα ενας αληθινος ανθρωπος,στον οποιο θα ειναι ολες συγκεντρωμενες ολες οι κακιες του κοσμου που για ενα διαστημα θα κρατησει ολοκληρο τον κοσμο κατω απ'την εξουσια του.Η συντομη βασιλεια του αντιχριστου θα τερματιστει αποτομα με την Δευτερα Παρουσια του Κυριου,τουτη την φορα,οχι με τροπο κρυφο,οπως στην γεννηση του στην Βηθλεεμ,αλλα"καθημενου εκ δεξιων της δυναμεως και ερχομενου επι των νεφελων του ουρανου"(Ματ. 26.64).Ετσι η πορεια της ιστοριας θα φτασει σ'ενα ξαφνικο και δραματικο τελος,με μια αμμεση παρεμβαση απο το θειο χωρο.
    Ο ακριβως χρονος της Δευτερας Παρουσιας μας ειναι κρυφος:"ουχ υμων εστι γνωναι χρονους η καιρος ους ο Πατηρ εθετο εν τη ιδια εξουσια"(Πραξ. 1,7).Ο Κυριος θα ερθει "ως κλεπτης εν νυκτη"(Α'Θεσσ. 5,2).Αυτο σημαινει οτι,αποφευγοντας την καιροσκοπια για την ακριβη ημερομηνια,πρεπει να ειμαστε παντα ετοιμοι και σε κατασταση αναμονης."Α δε υμιν λεγω,πασι λεγω΄γρηγορειτε"(Μαρ. 13,37).Γιατι ασχετ'αν το Τελος ερθει αργα η γρηγορα,στην ανθρωπινη χρονικη κλιμακα ειναι παντα επικειμενο,πνευματικα παντοτε πολυ κοντα.Πρεπει παντα να εχουμε τις καρδιες μας μια αισθηση ετοιμοτητας.Με τα λογια του Μεγαλου Κανονος του αγ, Ανδρεου Κρητης,που διαβαζεται καθε ΜεγαληΤεσσαρακοστη,λεμε¨
                         "Ψυχη μου,ψυχη μου,αναστα,τι καθευδεις;
                          Το Τελος εγγιζει,και μελλεις θορυβεισθαι.
                          Ανανηψον ουν,ινα φεισηται σου Χριστος ο Θεος,
                          ο πανταχου παρων και τα παντα πληρων".

Δημοσίευση σχολίου

 
Top